Grand Junction

Colorado National Monument.

Vanmorgen weer op tijd uit en bed en in het hotel een ontbijtje genomen.
Maar ik had z’n zin in een lekker snee brood met een plakje kaas.
Helaas is er altijd toast enz.
Naast ons zat er een nederlands stel waar we nog even een praatje mee gemaakt hebben.
Zij hebben goed weer gehad en geen last van de vele regen.
Gelukkig vandaag weer een blauwe lucht dus wij hebben ons weer klaar gemaakt voor een fikse wandeling.

Dit werd de Liberty Cap Trail, net even aan de rand van het park.
Hein dacht dat het een saai wandel tochtje zou worden want hij vond het er erg vlak uit zien.
Ja hij had de verkeerde kant opgekeken.
De trail werd als : difficult aangeduid.
Normaal had ik van te voren gezegd dat ik deze niet zou gaan lopen, maar nu waren er aan deze kant alleen maar moeilijke dus weinig keus.

20130916-182859.jpg

Het bleek dat we helemaal naar de top moetsen lopen en er was geen een stukje recht en vlak.
Voor mij weer een enorme uitdaging, maar toch weer gered.
Gelukkig had Hein mij op een gegeven ogenblik vast anders lag ik nu in de canyon. Haha.

20130916-183235.jpg

Maar na veel klimmen en klauteren toch de top gehaald.

20130916-183336.jpg

Boven op de top eerst de dorst gelest en genoten van onze repen.
Maar ja dan moet je toch ook weer naar beneden, dat is makkelijker gezegd dan gedaan!!
Ik moest me regelmatig aan Hein vasthouden om naar beneden te klauteren, maar toen zei hij: we gaan geen polonaise lopen he naar beneden?
Hij zei met winkelen heb je ook geen hulp nodig!!
Nee dat klopt, dat kan ik heel goed alleen of gezellig met mijn dochter of vriendin.

20130916-184041.jpg

Moe maar voldaan hebben we de auto bereikt en zijn we ergens een picnick area gaan zoeken om daar lekker te gaan genieten van een sneetje brood met kaas en ham.
Voordat wij vertrokken zijn we eerst langs de Safeway gegaan en daar heerlijk vers brood met beleg gekocht.
Wat kan z’ n sneetje brood goed smaken zeg.

Terug in het hotel is Hein de was gaan doen, waarvoor hij naar de overkant moest want hier hebben ze wasmachine en droger.
Ik ben de blog weer aan het bijwerken,dus werk weer eerlijk verdeeld.

Morgen op pad naar Capitool Reef.

Categorieën Reis 2013Tags , ,

6 gedachten over “Grand Junction

  1. We hebben dubbel gelegen om de opmerkingen van Hein…. geweldig. De polonaise en het winkelen. Maar wel ontzettend goed van je hoor zus, dat je zulke bergen beklauterd. Ik zie nog wel een expeditie naar de Mont Blanc komen of zo! Veel plezier

    Like

  2. Zo zeg een echte doe vakantie knap hoor jullie kunnen trots zijn!!! enne dat winkelen dat komt straks wel weer! xxx

    Like

  3. Heftig hoor. Jullie hebben al aardig wat kilometers gelopen. Xxxxmarleen

    Like

  4. Hoi
    Ziet er weer geweldig uit. Het wandelen laat ik aan jullie over ,ik offer me wel op om te gaan winkelen ,deal
    Groetjes en geniet m
    Nog even Olga

    Like

  5. Hoi moon en Hein
    Het ziet er geweldig uit! Allemaal, maar je hebt het wel zwaar hoor! En je bekijkt het goed, Hein de was!!
    Geniet ervan, want het schiet al weer op.
    Gr veel plezier.

    Like

Plaats een reactie

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close