Escalante

Lower Calf Creek Falls!!

Na een vers gemaakt ontbijtje in de B&B, wat bestond uit scrambeld eggs en toast en lekker vers fruit zijn we rond half tien op pad geggan naar het visitorscenter om te kijken welke hike we konden lopen vandaag.
Ook hier zijn verschillende trails afgesloten ivm het slechte weer van de afgelopen tijd.

We hebben besloten om de Lower Calf Creek Falls te gaan lopen.
Dit was een round trip van 6,2 miles, volgens ons goed te doen want er is niet zo heel veel hoogte verschil.

20130919-210857.jpg

Het begin van de trail was vanaf een campground.
Hier kan je alleen staan met een tentje,maar wel mooi tussen het groen en de rotsen en vlak bij een riviertje.
Ik zou er bijna zelf gaan staan. Haha

20130919-212410.jpg

Hierna begonnen we aan onze trail, en het inderdaad erg mooi om te lopen.
Met af en toe wat hoogteverschillen.
Aan het einde van de trail was er een waterval, die viel niet tegen.
Hier even lekker gezeten .

20130919-213126.jpg

Daarna weer de zelfde weg terug gelopen, en we hadden lekker de pas erin.
Laat ik nou net z’n twee kilometer voor het einde van de trail een boomstronk over het hoofd zien en weer een lekkere smakkerd maak.
Hein moest me overeind hijsen en heeft het gelijk in z’n rug.Haha
Helaas wel enkel wat verzwikt en wat krasjes in mijn gezicht en knie, dus het lopen ging daarna niet zo soepel meer.
En laat ik nou net op mijn andere hiel een blaar krijgen.

We hebben er een kleine 4 uur over gelopen, dus een lekker tochtje.
Aan het einde van de trail nog even met mijn voeten in de rivier gezeten, maar die was koud!!
Dus maar gauw weer terug gegaan naar onze B&B en daar nog op ons terrasje gezeten.

Vanavond gegeten bij de Cowboy Blues, waar ze zelg hun groenten uit hun eigen tuin halen.
Erg lekker met wat aardappeltjes en trout.

Helaas gaat het uploaden van het verhaal en foto’s niet zo makkelijk vandaag.
En morgen op naar Las Vegas.
Hopelijk met een minder dikke enkel.

20130919-214245.jpg

Categorieën Reis 2013Tags , ,

8 gedachten over “Escalante

  1. Dat is afzien zeg!, je hebt vakantie hoor!!
    Het ziet er wel mooi uit.
    Veel plezier in Vegas !!
    Gr.marjo

    Like

    1. Dank je , gaat zeker lukken ondanks dat het lopen wat moeilijk gaat.
      Gr Moon

      Like

  2. Volgens mij loop je meer in deze 3 weken dan de overige 49 weken thuis!!! Doe maar rustig aan en geniet van de ontbijtjes. Veel plezier in vegas! Zet maar 25 dollar op rood voor mij aan de tafel, je weet maar nooit. Dikke kus, Yvonne en Hans

    Like

    1. We hebben al gegokt.
      1$ inzet en 5$ gewonnen. Goed he.haha

      Like

  3. Wow… wat een fantastische foto van de waterval, schitterende kleuren!!
    Voorzichtig met je pootje x

    Like

    1. Jij weet er alles van om met je been omhoog te zitten. Hoe is het met jou knie? Vandaag mijn voet maar ingetapd want dat loopt wat prettiger en dan hopen dat hij vanavond niet zo dik is.

      Gr moon

      Verstuurd vanaf mijn iPad

      Like

      1. Mijn knie is nog steeds ingetapd en loop alleen de lange stukken nog met krukken en dinsdag weer een x-ray. Daarna begint mijn fysio, dat zal helpen om de stijfheid er weer uit te krijgen. Dus duurt even maar komt goed :-)

        Like

  4. Hoi
    Dat lopen is ook niet alles ,beter een brilletje kopen dan een zonnebril hmmmm
    Gok ze
    Knuffel Olga en Hans

    Like

Plaats een reactie

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close